piątek, 9 sierpnia 2013

Zauważaj też zachowania, które nie są negatywne...

Chcę zachęcić do tego, aby zauważać u dziecka również te zachowanie, które nie są negatywne. Te zauważamy łatwo.
  • nie posprzątałeś pokoju.
  • nie odłożyłeś talerza
  • nie byłeś spokojny, gdy rozmawiałam przez telefon.
Chodzi mi o takie zachowania, które często na co dzień traktujemy jako neutralne, nieważne, normalne. Mam przykład z dziś:

Ja dziś zauważam i czuję wdzięczność do mojej córki, gdyż jest 9.19, ona nadal śpi, a ja od 7 rano miałam już okazję w ciszy i skupieniu:
  • mieć i dać sesję empatii (po 20 minut na osobę, odświeżające)
  • omówić plan działań z jednym ze współpracowników na te ostatnie dwa dni tygodnia
  • napisać dwa artykuły na blogi
  • wysłać 3 mejle w sprawach organizacji szkolenia
  • a... wcześniej między empatią a pisaniem artykułów zjadłam śniadanie
I chce wyrazić tę wdzięczność mojej córce. Nie po to, aby ją zachęcić do jak najczęstszego spania, ale aby dostrzegać i pamiętać, iż jesteśmy naczyniami połączonymi. Jej zachowanie (i zachowanie innych osób) jest
bodźcem, a nawet darem, aby zauważać co jest dla mnie ważne. Tak darem.

A w tej sytuacji zostały zaspokojone moje potrzeby:
  • spokoju
  • działania
  • przepływu 
  • efektywności
  • łatwości
I chcę się tym cieszyć!

PS.
Jak się obudziła powiedziałam jej o tym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz