środa, 19 czerwca 2013

Potrzeby dużych i małych są równe

-Mamo, mamo pobawisz się ze mną!
-Kochanie nie teraz. Potrzebuję chwilę odpocząć po pracy i potem się pobawię.
-Mamo, mamo, ale ja chcę TEEEERRRRRAZZZZ!!! Proszę to dla mnie ważne! Pobaw się, pobaw ze mną!
-O jak bardzo chcesz bym się z Tobą pobawiła. Zabawa z tobą jest również dla mnie ważna, lecz potrzebuję mic na nią siłę. Dlatego chce najpierw chwilkę odpocząć i napić się herbaty a potem się razem pobawimy.Co Ty na to?
-Pobaw się teraz!
-Bym mogła się bawić potrzebuję mieć siłę, dlatego odpoczywam i zaraz będę mieć dużo siły na wspólne harce. A co będziesz chciała ze mną robić?"

Potrzeby rodzica i potrzeby dziecka są ważne. Szanując siebie i swoje potrzeby uczymy poprzez własny przykład dziecko, że warto dbać o siebie i jednocześnie szanować innych.
Dobrego dnia!

1 komentarz:

  1. ja bym jeszcze dodała takie zachowanie typu: "a w co chcesz się bawić? a co ja będę robić?" itp. które dają czas dla odpoczynku, ale pozwalają dziecku poczuć, że nie jest odtrącane; a potem zaproponować by razem zrobić herbatę (może nawet pomóc / a może też się napijesz) i w ten sposób pogodzimy naszą potrzebę odpoczynku z chęcią kontaktu dziecka! może się nawet okazać, że po paru minutach dziecko tak się zakręci, że będzie można dalej "leniuchować" nie tracąc "kontaktu" z dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń